Ράλι Κροατίας: Ποινή αποκλεισμού ενός αγώνα με αναστολή και χρηματικό πρόστιμο για τον Οζιέ

Με αποκλεισμό ενός αγώνα με αναστολή και πρόστιμο 7.000 ευρώ τιμωρήθηκε ο Σεμπαστιάν Οζιέ για τη σύγκρουσή του με επιβατικό Ι.Χ στο Ζάγκρεμπ, κατά τη διάρκεια του Ράλι Κροατίας.

Ο κάτοχος του τίτλου και επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Οζιέ, με Toyota, αναδείχτηκε χθες  νικητής του Ράλι Κροατίας, του 3ου αγώνα της χρονιάς στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WRC.

Λόγω της σύγκρουσης, ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής πήρε την πρωτιά για 0,6 του δευτερολέπτου, αφού έχασε χρόνο, όταν συγκρούστηκε με επιβατικό Ι.Χ, και συγκεκριμένα μια BMW Σειράς 1, το πρωί της Κυριακής (25/4), ενώ ήταν καθ’ οδόν για την 17η ειδική διαδρομή.

Οι αγωνοδίκες επικύρωσαν οριστικά τη νίκη του Γάλλου στον 3ο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ενώ η ποινή με αναστολή έχει διάρκεια 6 μηνών.

Μετά από την κατάθεση που έδωσε ο συνοδηγός του Ζουλιέν Ινγκρασιά, του αγωνιστικού διευθυντή της ομάδας της Toyota Κάι Λίνστρομ και του οδηγού της BMW, ενώπιον των αγωνοδικών, η ποινή επιβλήθηκε στον Γάλλο όχι για το ατύχημα, αλλά για τον τρόπο που το χειρίστηκε και αποχώρησε από το σημείο.

Η απόφαση των αγωνοδικών αναφέρει πως “Μετά το ατύχημα, και ενώ ένας αστυνομικός στεκόταν μπροστά από το αυτοκίνητο, ο οδηγός Σεμπαστιάν Οζιέ αποχώρησε οδηγώντας από το σημείο του ατυχήματος“.

Ο κ. Οζιέ εξήγησε πως έχοντας φύγει από το Σέρβις Παρκ, χρειάστηκε να σταματήσουν για να ελέγξουν κάτι στο αυτοκίνητο. Μόλις ξεκίνησαν από το φανάρι, είδαν ένα άνοιγμα στη στάση λεωφορείου στα δεξιά τους και άλλαξαν λωρίδα για να το προσεγγίσουν. Ένα άλλο αυτοκίνητο πλησίαζε ταυτόχρονα με μεγάλη ταχύτητα στην ίδια λωρίδα και προσέκρουσε στο αυτοκίνητο με το Νο1. Αμέσως ο κ. Οζιέ σταμάτησε στην άκρη του δρόμου για να ελέγξει ότι κανείς δεν τραυματίστηκε και μοιράστηκε τις πληροφορίες επαφής με τον άλλο οδηγό“.

Όταν έφτασε στο σημείο η αστυνομία, μιας και οι αστυνόμοι δεν μιλούσαν αγγλικά, ένα μέλος της ομάδας κλήθηκε στο σημείο για να διεκπεραιώσει τη γραφειοκρατική διαδικασία. Όταν έφτασε εκεί ο κ. Λέτινεν, υπήρξε τηλεφωνική επαφή μεταξύ του κέντρου του αγώνα και το αστυνομικού. Φαινόταν σαφές ότι το πλήρωμα θα συνέχιζε, αλλά, σύμφωνα με τον κ. Οζιέ, αυτή η πληροφορία δεν γνωστοποιήθηκε στον αστυνομικό που στεκόταν εμπρός από το αυτοκίνητο. Καθώς το πλήρωμα έδωσε όλες τις πληροφορίες και βρισκόταν στο σημείο ένα μέλος της ομάδας, ο κ. Οζιέ εκτίμησε ότι μπορούσε να αποχωρήσει”.

Ο κ. Οζιέ πρόσθεσε πως καταλαβαίνει απόλυτα ότι αυτό δεν έπρεπε να είχε συμβεί και ότι έκανε τη συμπεριφορά του να δείχνει πολύ άσχημη στα videos που μεταδίδονται στα social media. Ο κ. Οζιέ απολογήθηκε για το παράπτωμά του, υποσχέθηκε να επικοινωνήσει με τον οδηγό του άλλου αυτοκινήτου που ενεπλάκη στο ατύχημα, καθώς επίσης και με τον αστυνομικό που στεκόταν εμπρός από το αυτοκίνητο, για να εκφράσει τις απολογίες του και σε αυτούς“.

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως «η συμπεριφορά του κ. Οζιέ δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή» και πως το συμβάν “είναι επιζήμιο για το συμφέρον του μότορσπορ“. Έτσι, του επέβαλλαν πρόστιμο 5.000 Ευρώ, στο οποίο προστέθηκαν άλλα 2.000 Ευρώ για την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη μετά την αποχώρησή του από το σημείο.

Επίπληξη δόθηκε και στην Toyota Gazoo Racing για το γεγονός ότι επέτρεψε σε ένα μέλος της ομάδας, τον Γιάρμο Λέτινεν, να βρεθεί σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου από ένα αυτοκίνητο της ομάδας μετά την αποχώρηση του τελευταίου από το Σέρβις Παρκ.

Αναφερόμενος στο συμβάν αργότερα, στο Σέρβις Παρκ, ο Οζιέ είπε: «Ήμασταν στο φανάρι, ξεκινήσαμε αργά και ήθελα να σταματήσω στην άκρη, όταν κάποιος ήρθε με πολύ μεγάλη ταχύτητα από τη δεξιά λωρίδα. Δεν μπορούσα να το προβλέψω με την ταχύτητα που έγινε, και μας χτύπησε στην πόρτα. Εκείνη τη στιγμή σίγουρα θέλεις μερικές στιγμές για να συνειδητοποιήσεις τι έγινε. Δεν είδα καν το αυτοκίνητο να περνά. Ήταν τρελό. Τότε ελέγξαμε, φυσικά, αν ο άνθρωπος ήταν καλά, και ήταν. Ήταν κι εκείνος λίγο σοκαρισμένος φυσικά. Τότε έπρεπε να του εξηγήσουμε τα πάντα, του δώσαμε όλα τα στοιχεία μας, του είπαμε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα και ότι θα το λύσουμε – ίσως μετά τον αγώνα, γιατί έπρεπε να τηρήσουμε τα ωράρια. Ήταν λίγο δύσκολο να το εξηγήσουμε, αλλά τότε ήρθε ο διευθυντής της ομάδας και μας υποστήριξε σε αυτό το θέμα. Ευτυχώς, καταφέραμε να συνεχίσουμε το Ράλι».

Loading