Δεν μπορεί να αποκλείσει νέα βλάβη η ΕΥΑΘ

Δεν μπορούν να δοθούν εγγυηθείς ότι δε θα υπάρξουν νέα σοβαρά προβλήματα στην υδροδότηση της Θεσσαλονίκης, δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο πρόεδρος της αρμόδιας Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης της πόλης (ΕΥΑΘ) Γιάννης Κρεστενίτης.

Ο κ. Κρεστενίτης σημείωσε ότι ο 40 και πλέον ετών αγωγός που μεταφέρει νερό από τις πηγές της Αραβησσού βρίσκεται σε τόσο κακή κατάσταση που δεν είναι δυνατόν να δοθούν διαβεβαιώσεις για την απρόσκοπτη λειτουργία του.

Παρά ταύτα, από τις δηλώσεις του προκύπτει ότι έως τώρα δεν έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για αντικατάσταση του αγωγού, με τον κ. Κρεστενίτη να αναφέρει απλώς πως η ΕΥΑΘ έχει εκπονήσει σχετική μελέτη και έχει ζητήσει πόρους από το ΕΣΠΑ ώστε να δρομολογηθεί το έργο.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα, είπε ο κ. Κρεστενίτης, η ΕΥΑΘ προσπαθεί να ελέγχει τακτικά τον αγωγό ώστε να αντιμετωπίσει άμεσα κάθε διαρροή.

Πλησιάζει η αποκατάσταση, σενάρια για εισαγγελέα

Ο επικεφαλής της ΕΥΑΘ είπε ότι η βλάβη που προκάλεσε το πρόβλημα των τελευταίων ημερών έχει επισκευαστεί και το νερό της Αραβησσού έχει αρχίσει να ρέει από τις 12:00 το μεσημέρι προς το αντλιοστάσιο του Δενδροποτάμου, όπου θα ελεγχθεί εάν είναι καθαρό.

Η αποκατάσταση της παροχής στα σπίτια εκτιμάται ότι θα αρχίσει σταδιακά από τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, αν και η διαδικασία δεν αποκλείεται να διαρκέσει έως το μεσημέρι.

Δεν αποκλείεται πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των επόμενων ημερών να υπάρξει και εισαγγελική παρέμβαση για το θέμα.

Ένα «προαναγγελθέν» ατύχημα

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, το πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη θα είχε αποφευχθεί εάν είχε προχωρήσει το έργο επέκτασης του διυλιστηρίου στη Σίνδο, το οποίο θα είχε καταστήσει την τροφοδοσία από την Αραβησσό επικουρική.

Η Σίνδος, που τροφοδοτείται από τον ποταμό Αλιάκμονα, έχει σήμερα χωρητικότητα 150.000 κυβικά μέτρα, όμως το σχέδιο ήταν να αναβαθμιστεί στα 300.000.

Το έργο είχε κοστολογηθεί στα 29 εκατομμύρια ευρώ και είχε ενταχθεί στη λίστα του ΕΣΠΑ το 2012, όμως απεντάχθηκε το επόμενο έτος, για άγνωστους έως τώρα λόγους.

Σε μία ένδειξη του πόσο πεπαλαιωμένο είναι το δίκτυο ύδρευσης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ εκτιμούν ότι περίπου το 20% του νερού που μεταφέρουν στους αγωγούς τους χάνεται λόγω βλαβών, ζημιών ή άλλων ελαττωμάτων.

Loading