Ένωση Nαυαγοσωστών: Το νέο Π.Δ. αυξάνει τους πνιγμούς

Πριν από λίγο καιρό δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το Προεδρικό Διάταγμα που μεταξύ των άλλων αφορά στην υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσωστών σε οργανωμένες ή μη παραλίες καθώς και για την ίδρυση και λειτουργία σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη.

Πράγματα που έπρεπε να ισχύουν εδώ και χρόνια έγινε προσπάθεια να μπουν σε μια νέα βάση, ωστόσο, για άλλη μια φορά δεν έλειψαν οι… παραφωνίες.

Με ανοικτή επιστολή στον αρμόδιο υπουργό κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή η ΕΝΑΚΙΠ (Ένωση Ναυαγοσωστών) σημειώνει τις παραλήψεις και τα κενά και ζητεί την διόρθωσή τους, προκειμένου να προστατευτεί η ανθρώπινη ζωή κυρίως, αλλά και να αποφευχθούν τα φαινόμενα κερδοσκοπίας.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή:

ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΩΝ
Ε Ν Α Κ Ι Π
ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΩΝ
ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΡΗΤΙΚΟΥ &
ΙΟΝΙΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ 1999
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ Υ.Ε.Ν.
ΤΟ ΝΕΟ Π.Δ. ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΠΝΙΓΜΟΥΣ,ΕΝΩ ΔΙΠΛΑΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

Αξιότιμε υπουργέ,

Με έκπληξη και αιφνιδιασμό υποδεχτήκαμε το νέο Π.Δ. για τη ναυαγοσωστική καθώς άλλες αλλαγές είχαν προταθεί και άλλες έγιναν.

Αποτέλεσμα αρκετά άρθρα και μάλιστα τα πιο σημαντικά, να είναι εις βάρος της ζωής των πολιτών, του τουρισμού, των ναυαγοσωστών, των σχολών ναυαγοσωστικής και προς οικονομικό όφελος ανθρώπων μετρημένων στα δάκτυλα ενός χεριού. Κάτι που θεωρούμε ότι δεν έχει σχέση το υπουργείο σας ή έγινε εσκεμμένα.

Συγκεκριμένα:

1. Σε παγκόσμια πρωτοτυπία καθιερώνονται οι «ΑΡΓΟΣΧΟΛΟΙ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΣΚΑΦΩΝ» Ένας ναυαγοσώστης ανά τρεις πύργους ΧΩΡΙΣ αντικείμενο! ΔΕΝ θα κάνει ποτέ διάσωση απλά θα κάθεται στα παρακείμενα beach bar περιμένοντας την ώρα αποχώρησης Ακόμα και η πλήρης απουσία του δεν μπορεί να ελεγχτεί από το λιμεναρχείο! Κάποιοι όμως θα πληρώνονται γι αυτόν και θα κερδοσκοπούν!

2. 5μετρο κατ’ ελάχιστο σκάφος στελεχωμένο με χειριστή και ναυαγοσώστη. Το σκάφος αυτό βάσει νόμου άλλα και ασφάλειας ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να βρίσκεται σε χώρο λουομένων. Επίσης λόγο τεράστιου σχετικά όγκου και ισχύος, είναι αδύνατο, επικίνδυνο και απαγορευτικό να κινηθεί ανάμεσα σε κολυμβητές. Έτσι θα βρίσκεται σε κάποιο λιμάνι ή μακριά πολλά μίλια από τις περισσότερες παραλίες, όντας εντελώς άχρηστο! Ο χειριστής και ο ναυαγοσώστης δεν θα προσφέρουν ΠΟΤΕ διάσωση, άλλα θα περιμένουν σε παρακείμενο στο λιμάνι καφέ απλά να σχολάσουν. Επίσης άχρηστοι για τη δημόσια ασφάλεια και προς συντεχνιακό κέρδος κάποιον και μόνο Δεδομένου ότι οι διασώσεις γίνονται σε μερικές δεκάδες μέτρα από την παραλία, δεν θα χρησιμοποιηθεί ποτέ! Δηλαδή: Ένας δήμος με 12 ναυαγοσωστικούς πύργους θα απασχολεί 18 άτομα όπου το 33% (οι 6) δεν θα κάνει τίποτα! Είναι ακριβώς η άσκοπη αύξηση που προτείνει το νέο Π.Δ. Αυτοί δεν θα σώσουν ούτε έναν άνθρωπο. Κάποιοι όμως έχουν οικονομικό όφελος από αυτό!

3. Το πιο βασικό, σοβαρό αίτημα από το 2001 και το πρώτο Π.Δ. που θα προστατέψει ζωές και θα μειώσει τους πνιγμούς δεν λύθηκε: Το ωράριο των ναυαγοσωστών. Στις 17.30 όπου οι παραλίες είναι γεμάτες κόσμο, αποχωρεί ο ναυαγοσώστης! Τη στιγμή όπου οι ίδιοι οι λουόμενοι διαμαρτύρονται. Κι όμως ενώ υπήρχε στις αρχικές προτάσεις προς εσάς η επιμήκυνση έως τις 19.00, το άρθρο αυτό αφαιρέθηκε! Γιατί δεν βόλευε στα ωράρια για κέρδος κάποιων εργολάβων με σχολές ναυαγοσωστικής σφραγίδα χωρίς καθόλου εκπαιδεύσεις ή ελαχιστότατες! Άλλο ένα καθαρά συντεχνιακό άρθρο το οποίο προσβάλει πολίτες, πολιτική ηγεσία, λιμενικό σώμα, τουρισμό ως τη βαριά μας βιομηχανία, ναυαγοσώστες, σχολές ναυαγοσωστικής
που έχουν στόχο την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

4. Αντικατάσταση σκάφους με μεγαλύτερο 3.30 και κινητήρα 6hp. Όσο βρίσκεται μόνο ένας ναυαγοσώστης ανά πύργο η χρήση ενός σκάφους 100+ κιλών (που μπορεί να φτάσει τα 200) και το οποίο βρίσκεται αναγκαστικά αραγμένο στην παραλία είναι αδύνατη. Ούτε μπορεί μόνος του να το ρίξει στη θάλασσα, ούτε να κάνει διάσωση μόνος του. Πόσο ακόμα αν χρειαστεί να μπει στο νερό και να το αφήσει ακυβέρνητο για να προβεί σε διάσωση και να ανελκύσει το θύμα στο σκάφος. Έτσι δεν θα χρησιμοποιηθεί ποτέ, επίσης εις βάρος της ανθρώπινης ζωής. Άλλο ένα άρθρο που αυξάνει τους πνιγμούς.

5. Η Ελληνικές παραλίες κάθε χρόνο πάσχουν από έλλειψη ναυαγοσωστών. Μια ιδιαίτερα σοβαρή τροχοπέδη που ταυτόχρονα συνιστά και παρανομία, είναι η (επίσης μοναδική στα παγκόσμια δεδομένα) απαίτηση διπλώματος ταχύπλοου σκάφους. Ενώ για ένα μικρό σκάφος με κινητήρα μέχρι 30hp σύμφωνα με το νόμο δεν απαιτείται για κανένα πολίτη η κατοχή διπλώματος ταχύπλοου, καθώς είναι εύκολη και ακίνδυνη η χρήση του, αυτό απαιτείται για τον ναυαγοσώστη! Ο οποίος μάλιστα κινείται στον αυστηρά περιορισμένο χώρο των 400×200μ. Ούτε καν στα 2 μίλια από την ακτή που επιτρέπει στους υπολοίπους ο νόμος και σε ελεύθερο μήκος. Είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο όπου οι ναυαγοσώστες πρέπει να έχουν αυτό το δίπλωμα! Αυτή η καθαρά συντεχνιακή και άχρηστη απαίτηση δυσκολεύει ιδιαίτερα την αύξηση των ναυαγοσωστών. Κι έτσι οι πνιγμοί αυξάνονται αντί να μειώνονται. ΚΑΙ αυτό ήταν στις αρχικές προτάσεις προς εσάς!

Αξιότιμε κύριε Κουρουμπλη.

Έστω την έσχατη στιγμή προστατέψτε την ανθρώπινη ζωή, το κύρος του υπουργείου σας που έγινε μοχλός κερδοσκόπων, το Λ.Σ. την Ελληνική ναυαγοσωστική, τον τουρισμό μας.

Loading