Δοκιμή: Σχεδιαστικά το νέο Ford Puma ξεχωρίζει και δημιουργεί νέα δεδομένα στην Β κατηγορία

Δεν χρειάστηκε να οδηγήσουμε πολλά χιλιόμετρα για να καταλάβουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερο και ξεχωριστό αυτοκίνητο. Η Ford με το νέο Puma αλλάζει τα δεδομένα στην Β κατηγορία και η ήπια υβριδική τεχνολογία στην πράξη αποδεικνύεται στοιχείο υψηλής οικονομίας και περιβαλλοντικής συνείδησης. Μα το σημαντικότερο αυτής της τεχνολογίας είναι ότι το κινητήριο σύνολο της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής με έναν χαμηλών τριβών τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, ο οποίος αποδίδει από 125 έως 155 ίππους.

Στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μας βοήθησε να οδηγήσουμε το μοντέλο απροβλημάτιστα σε άσχημους δρόμους, προσφέροντας μεγάλα επίπεδα άνεσης σε όλους τους επιβαίνοντες. Αυτό που μας άρεσε ήταν ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος των 456 λίτρων, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές μιας μεγάλης οικογένειας. Μας άρεσε επίσης ότι το Ford Puma προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με λειτουργία οσφυϊκού μασάζ αναβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και πρακτικότητας.

Ουσιαστικά είναι το πρώτο από 14 εξηλεκτρισμένα οχήματα που θα λανσαριστούν από την εταιρεία μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς, δείχνοντας έμπρακτα την οικολογική συνείδηση της εταιρείας. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας, που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Ο κινητήρας με τους 155 ίππους μας ενθουσίασε και αποδείχθηκε πολύ ικανός να κινήσει σβέλτα το όχημα, ενώ σε χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκε η κατανάλωση καυσίμου ακόμη και όταν το πιέσαμε. Η εκκίνηση αποδείχθηκε το κρυφό χαρτί της Ford γιατί διαπιστώσαμε ότι ο ηλεκτροκινητήρας δίνει ακόμη περισσότερη ζωή και ροπή, αφού στην πράξη τα 50Nm ροπής δεν είναι λίγα. Η συνεργασία του κινητήρα εσωτερικής καύσης με τον ηλεκτροκινητήρα είναι άριστη επανεκκινώντας τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Δηλαδή όσο διαρκεί το ανοιγόκλεισμα του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Puma EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ/ώρα ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο. Παράλληλα και όταν οι απαιτήσεις της οδήγησης δεν είναι υψηλές απενεργοποιείται ένας κύλινδρος αυτόματα. Όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης είχαμε στη διάθεσή μας να επιλέξουμε διάφορα προγράμματα για τον τρόπο οδήγησης. Τα προφίλ περιλάμβαναν Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail, με κάθε Drive Mode να συνοδεύεται από ένα μοναδικό εικονίδιο στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου. Τα πιο άκαμπτα σιλεντμπλόκ και τα βελτιστοποιημένα top mounts της ανάρτησης είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των τριβών και την αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου, δημιουργώντας έτσι ένα αυτοκίνητο με κορυφαία συμπεριφορά.

©Πηγή: amna.gr

Loading