Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Κηρύσσουμε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το κλίμα και το περιβάλλον

Ψήφισμα με τον οποίο κηρύσσει «ευρωπαϊκή και παγκόσμια κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το κλίμα και το περιβάλλον», ενέκρινε σήμερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενόψει της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα («COP25») που θα πραγματοποιηθεί στη Μαδρίτη από τις 2 μέχρι τις 13 Δεκεμβρίου.

Για τον λόγο αυτό, οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσει ότι όλες οι σχετικές νομοθετικές προτάσεις και ο προϋπολογισμός θα είναι σε πλήρη συμφωνία με το στόχο του περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη κάτω από 1,5 βαθμούς.

Επίσης, σε άλλο σχετικό ψήφισμά τους, αναφέρουν ότι η ΕΕ πρέπει να μειώσει τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030, ώστε (η ΕΕ) να καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. Κάτι για το οποίο η ΕΕ θα πρέπει να δεσμευτεί κατά την προσεχή διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα.

Ακόμη, οι ευρωβουλευτές καλούν την νεοεκλεγείσα πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να συμπεριλάβει τον στόχο μείωσης κατά 55% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030 στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, για την οποία δεσμεύτηκε στη χθεσινή παρουσίαση του προγράμματος της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΕΚ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη προτείνει τον στόχο των μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050, αλλά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο δεν τον έχει ακόμη εγκρίνει, καθώς η Πολωνία, η Ουγγαρία και η Τσεχία αντιτίθενται.

Μείωση των εκπομπών στις θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές

Επιπλέον, με το συγκεκριμένο ψήφισμα, το ΕΚ κάνει έκκληση για παγκόσμια μείωση εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου και στις θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές. Τονίζει μάλιστα ότι οι υφιστάμενοι στόχοι υπολείπονται των απαιτούμενων μειώσεων και για το λόγο αυτό, όλες οι χώρες θα πρέπει να συμπεριλάβουν τις εκπομπές από τις θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές στον υπολογισμό των εθνικά καθορισμένων συνεισφορών τους (NDCs), ενώ προτρέπει την Κομισιόν να συμπεριλάβει τον τομέα της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (ETS).

Μεγαλύτερη οικονομική στήριξη για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής

Οι ευρωβουλευτές τονίζουν, επίσης, ότι οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει κατ’ ελάχιστο να διπλασιάσουν τις συνεισφορές τους στο Διεθνές Πράσινο Ταμείο για το Κλίμα. Και, αφού σημειώνουν ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ είναι οι μεγαλύτερες πηγές δημόσιων κεφαλαίων για το κλίμα και ότι ο προϋπολογισμός της ΕΕ θα πρέπει να συμμορφώνεται πλήρως με αυτά στα οποία έχει δεσμευτεί σε διεθνές επίπεδο, υπογραμμίζουν ότι «οι δεσμεύσεις των ανεπτυγμένων χωρών δεν ικανοποιούν το συλλογικό ετήσιο στόχο των 100 δισ. δολαρίων αρχής γενομένης από το 2020».Τέλος, καλούν επειγόντως όλες τις χώρες της ΕΕ να καταργήσουν σταδιακά όλες τις άμεσες και έμμεσες επιδοτήσεις ορυκτών καυσίμων έως το 2020.

«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε μόλις μια φιλόδοξη θέση εν αναμονή της προσεχούς Διάσκεψης για το Κλίμα στη Μαδρίτη», δήλωσε, μιλώντας στην Ολομέλεια, ο πρόεδρος της επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας, και Ασφάλειας των Τροφίμων, Pascal Canfin, και υπογράμμισε: «Δεδομένης της κλιματικής και περιβαλλοντικής κατάστασης έκτακτης ανάγκης, είναι απαραίτητο να μειώσουμε τις εκπομπές αέριων ρύπων του θερμοκηπίου κατά 55% μέχρι το 2030. Στέλνουμε επίσης σαφές και καίριο μήνυμα προς την Επιτροπή, μερικές εβδομάδες πριν από τη δημοσιοποίηση του σχεδίου ανακοίνωσης για την Πράσινη Συμφωνία».

Το ψήφισμα σχετικά με την κλιματική και περιβαλλοντική κατάσταση έκτακτης ανάγκης εγκρίθηκε με 429 ψήφους υπέρ, 225 ψήφους κατά και 19 αποχές, ενώ το ΕΚ ενέκρινε το ψήφισμα για την COP25 με 430 ψήφους υπέρ, 190 ψήφους κατά και 34 αποχές.

 

©Πηγή: amna.gr

Loading