Στο ΣτΕ η ΑΑΔΕ κατά της Mercedes για 85 εκατ. ευρώ

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προσέφυγε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σε μια προσπάθεια να αναιρεθεί εφετειακή απόφαση με την οποία διατάχθηκε η επιστροφή στην αντιπροσωπεία της Mercedes στην Ελλάδα καταλογισθέντων διαφυγόντων φόρων ύψους 85 εκατομμυρίων ευρώ.

Το επίμαχο χρηματικό ποσόν που διεκδικεί το ελληνικό δημόσιο για διαφυγόντες φόρους (τέλη ταξινόμησης, φόροι πολυτελείας κλπ) που είχαν καταλογιστεί από τις αρμόδιες αρχές αφορούν σε 6.299 αυτοκίνητα που εισήχθησαν στην χώρα από 1.1.2011 έως 31.12.2013.

Σύμφωνα με το Ελληνικό Δημόσιο η Mercedes χρησιμοποίησε ιδιαίτερα τεχνάσματα που οδήγησαν στη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων και στην καταβολή μειωμένων τελών ταξινόμησης, φόρου πολυτελείας και ΦΠΑ κατά τον εκτελωνισμό τους.

Η Mercedes Hellas όμως μετά τον καταλογισμό του επίμαχου ποσού προσέφυγε στα Διοικητικά Δικαστήρια και το Εφετείο Αθήνας με απόφαση του έκρινε ότι «δεν συντρέχει περίπτωση χρησιμοποίησης ιδιαίτερου τεχνάσματος, κατά την έννοια των σχετικών διατάξεων του ν. 2960/2001 και ως εκ τούτου, δεν στοιχειοθετείται λαθρεμπορία» .

Οι ισχυρισμοί του Δημοσίου κρίθηκαν έτσι ως αβάσιμοι και απορρίφτηκαν με αποτέλεσμα να διαταχθεί η επιστροφή του χρηματικού ποσού που είχε καταβάλει η Mercedes Hellas στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Την αναίρεση αυτής της εφετειακής απόφασης ζητά τώρα με την προσφυγή της στο ΣτΕ η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ζητώντας παράλληλα και την επίλυση των ανακυψάντων από το σκεπτικό της επίμαχης απόφασης- νομικών ζητημάτων.

Σύμφωνα πχ με το επίμαχο σκεπτικό για την επιβολή του πολλαπλού τέλους, απαιτείται, οι σχετικές πράξεις να τελέστηκαν με δόλο ή παραλήψεις, ενώ η χρήση τεχνασμάτων, που επικαλείται το Δημόσιο, απαιτούν ενέργειες «παραπλανητικές και πολύπλοκες που τείνουν σε εξαπάτηση των αρμοδίων τελωνειακών υπαλλήλων ή είναι ικανές προς συγκάλυψη της λαθρεμπορίας.

Τα ερωτήματα στα οποία εν προκειμένω καλείται να απαντήσει το ΣτΕ είναι, εάν:

*Συνιστά τέχνασμα η ευκαιριακή μείωση των τιμών χονδρικής πώλησης των εισαγομένων αυτοκινήτων «με βάση την οποία προσδιορίζεται η φορολογητέα αξία, επί της οποίας υπολογίζεται το τέλος ταξινόμηση και οι άλλοι φόροι, δηλαδή απώλεια οφειλομένων προς το Δημόσιο δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, χωρίς να μεταφέρεται στην λιανική τιμή πώληση των αυτοκινήτων, ούτε η μείωση των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, ούτε η μείωση της χονδρικής τιμής και μετ΄ ολίγον αίρεται η μείωση και οι χονδρικές τιμές επανέρχονται στα προ της μείωσης αρχικά επίπεδα»

*Θεσπίζεται σύμφωνα με την φορολογική νομοθεσία « υποχρέωση των εμπόρων αυτοκινήτων να μετακυλήσουν στην κατανάλωση, με αντίστοιχη ελάφρυνση τηςτελικής τιμής λιανικής πώλησης, τη φορολογική ελάφρυνση που προκαλείται σε περιπτώσεις μείωσης της χονδρικής τιμής, επί της οποίας υπολογίζονται οι φόροι που επιβαρύνουν το αυτοκίνητο (τέλος ταξινόμησης, φόρος πολυτελείας)».

Loading